ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ

Κωδικός μαθήματος
ΥΠ16636
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Παντελεήμων Περδικάρης

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις, Εργαστηριακή και Κλινική άσκηση

4

(2 ώρες θεωρία, 1 ώρα κλινική και 1 ώρα εργαστηριακή άσκηση)

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μάθημα Ειδικής Υποδομής-Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση επιστημονικών γνώσεων και κλινικών δεξιοτήτων για την παροχή ολοκληρωμένης εξατομικευμένης φροντίδας στο άρρωστο παιδί με την εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας και της νοσηλευτικής πρακτικής βασισμένης σε ενδείξεις για την αξιολόγηση του άρρωστου παιδιού.

Στόχος είναι η ανάπτυξη κριτικής σκέψης για την κατανόηση και αντιμετώπιση των προβλημάτων και αναγκών του παιδιού και της οικογένειας.

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

να αναγνωρίζει και να περιγράφει τα προβλήματα υγείας του παιδιού,

να αναγνωρίζει τη φυσιολογική σωματική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και τους παράγοντες που επιδρούν και επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη διεργασία της ανάπτυξης,

να προσδιορίζει τους τρόπους διάγνωσης και κλινικής εξέτασης του παιδιού,

να περιγράφει τις παθολογικές καταστάσεις από τη νεογνική ηλικία μέχρι και την εφηβεία, τις νοσηλευτικές παρεμβάσεις και τις μεθόδους θεραπευτικής αντιμετώπισής τους,

να αναλύει τους τρόπους της θεραπευτικής αντιμετώπισης σε παθολογικές καταστάσεις.

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενο Μαθήματος

Περιεχόμενο Διαλέξεων

Εισαγωγή του παιδιού στο νοσοκομείο. Ο ρόλος του νοσηλευτή. Επιπτώσεις της νοσοκομειακής νοσηλείας στην συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Οικογενειοκεντρική φροντίδα. Επώδυνες διαδικασίες. Προετοιμασία παιδιών και γονέων. Αγγλόφωνη/Διεθνής Ορολογία.

Νοσηλευτική προσέγγιση του παιδιατρικού πόνου. Οξεοβασική ισορροπία & ηλεκτρολυτικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους.

Νοσηλευτική φροντίδα νεογνών. Ιδιαιτερότητες στη φροντίδα των νεογνών.

Νοσηλευτική φροντίδα παιδιών με αναπνευστικά προβλήματα.

Φροντίδα παιδιού με καρδιακές παθήσεις.

Νοσηλευτική φροντίδα παιδιού με οξεία – χρόνια νεφρική νόσο. Μέθοδοι υποκατάστασης νεφρικής λειτουργίας.

Φροντίδα παιδιών με προβλήματα γαστρεντερικού συστήματος.

Νοσηλευτική φροντίδα παιδιού με νευρολογικά προβλήματα.

Νεανικός σακχαρώδης διαβήτης – Νοσηλευτικές παρεμβάσεις.

Φροντίδα παιδιού με κακοήθη νοσήματα.

Φροντίδα παιδιού με εγκαυματική νόσο.

Ορθοπεδικά προβλήματα στην παιδική ηλικία. Νοσηλευτική φροντίδα.

Φροντίδα παιδιού με ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Παιδική κακοποίηση. Φροντίδα παιδιού με AIDS.

 

Περιεχόμενο εργαστηριακής και κλινικής άσκησης

Νοσηλευτική αξιολόγηση παιδιατρικού ασθενή. Ενημέρωση και προετοιμασία για επώδυνες διαδικασίες.

Λήψη και αξιολόγηση των ζωτικών σημείων στα διαφορετικά στάδια ανάπτυξης του παιδιού.

Ιδιαιτερότητες κατά τη χορήγηση των φαρμάκων στα παιδιά. Τρόποι και μέθοδοι χορήγησης φαρμάκων και υπολογισμός δόσεων.

Επίδειξη μεθόδων/τεχνικών διενέργειας φλεβοκέντησης.

Επίδειξη μεθόδων/τεχνικών διενέργειας καλλιεργειών.

Χορήγηση ενδοφλέβιων υγρών.

Εργαστηριακή άσκηση στην λήψη δειγμάτων για εργαστηριακό έλεγχο και καθετηριασμό της ουροδόχου κύστεως.

Ιδιαιτερότητες στη χορήγηση οξυγόνου στα παιδιά. Συσκευές χορήγησης εισπνεόμενων φαρμάκων.

Βασική καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση στα παιδιά.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση διδασκαλίας

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Φόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις 26 ώρες
Εργαστήριο- Διαδραστική διδασκαλία 13 ώρες
Κλινική άσκηση 13 ώρες
Αυτοτελής μελέτη 48 ώρες
Σύνολο μαθήματος 100 ώρες (4 ECTS)
Αξιολόγηση Φοιτητών Γραπτή εξέταση (100%) στο τέλος του εξαμήνου που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης απάντησης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

1. Μάτζιου Β. Παιδιατρική Νοσηλευτική. Βασικές. Αρχές στη Φροντίδα Παιδιών. 2η Έκδοση. Εκδόσεις Δ. Λαγός. Αθήνα, 2021.

2. Binder R &Ball J. Κλινικές Δεξιότητες Στην Παιδιατρική Νοσηλευτική. Επιμέλεια έκδοσης Β. Μάτζιου, Εκδόσεις Δ.Λαγός. Αθήνα, 2008.

3. Hockenberry M &Wilson D. Παιδιατρική Νοσηλευτική. Θεμελιώδεις γνώσεις για τη φροντίδα του παιδιού σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης. Επιμέλεια έκδοσης Ε. Κυρίτση. ΒΗΤΑ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΠΕ, Αθήνα, 2011.